Opieka farmaceutyczna

Przegląd apteczki Przegląd apteczki to usługa farmaceutyczna, której celem jest pomoc pacjentom we właściwym stosowaniu leków i uniknięcie zatrucia lekami.

Została stworzona przez farmaceutów, którzy w codziennej pracy z pacjentem widzą liczne problemy, które mogą zaburzyć proces leczenia.

Wynikają one z niewłaściwego stosowania leków oraz niewiedzy pacjentów na temat zażywania różnych preparatów o podobnym działaniu.

Etapy przeglądu apteczki:

1. Wstępna rozmowa z farmaceutą (I wizyta) 2. Wypełnienie ankiety i jej analiza (II wizyta) 3. Wizyta i omówienie wniosków (II wizyta) 4. Stworzenie pisemnego raportu (II wizyta)

Farmaceuta sprawdza, czy pacjent odpowiednio przechowuje leki i czy preparaty nie są przeterminowane. Przypomina o potrzebie uporządkowania leków według chronologicznych dat ważności. Jeśli apteczka jest obszerna, warto ułożyć leki kategoriami opisać, aby w razie potrzeby ich zażycia łatwiej było znaleźć właściwy lek. Kolejną rzeczą, na którą farmaceuta zwraca uwagę, są pory przyjmowania leków przez pacjenta oraz to, czy można łączyć dany lek z posiłkiem. W przeglądzie bierze pod uwagę interakcje między branymi preparatami farmaceutycznymi. Sprawdzamy, czy leki nie są powielane, gdyż powoduje to niepotrzebne ryzyko wystąpienia działań niepożądanych. Warto też wyeliminować leki czy suplementy diety, które są zbędne dla pacjenta.

Konsultacja lekowa

Konsultacja lekowa to usługa świadczona przez farmaceutę w ramach opieki farmaceutycznej. Celem usługi jest dostarczenie pacjentowi ma temat nowego leku w pierwszym miesiącu jego stosowania (ocena i wsparcie w realizacji zaleceń terapeutycznych). W usłudze mogą uczestniczyć pacjenci, którzy otrzymali receptę lekarską na nowy lek (zlecony po raz pierwszy), stosowany w terapii chorób przewlekłych - nadciśnieniu tętniczym, cukrzycy, astmie lub przewlekłej obturacyjnej chorobie płuc itp.

Etapy usługi: 1. Spotkanie wstępne - farmaceuta przekaże Ci informacje na temat nowego leku. 2. Spotkanie interwencyjne - może odbyć się telefonicznie w terminie 7-14 dni od spotkania wstępnego. Farmaceuta zapyta o samopoczucie, obawy, działania niepożądane lub inne problemy z stosowaniem leku. 3. Spotkanie kontrolne - w terminie od 14-21 dni od spotkania interwencyjnego. Ponowny wywiad, wsparcie. W razie potrzeby farmaceuta może skierować pacjenta na inne usługi opieki farmaceutycznej.

Nasi specjaliści

Nasza oferta

  • Przegląd apteczki

  • Konsultacja lekowa

LOKALIZACJA

Adres: Mickiewicza 15 (2 piętro)

Miejscowość: Sandomierz

Kod pocztowy: 27-600

GODZINY OTWARCIA

Pon-pt: 8:00-18:00

KONTAKT

Telefon: 15 832 95 35

Email: recepcja@lens-med.pl

Dane

Nazwa: LENSMED sp. z o.o

REGON: 260594908

NIP: 8641949222

KRS: 0000415441

© 2020 LENSMED. Wszelkie prawa zastrzeżone.